Можно ли сделать upgrade usb flash drive USB FLASH DRIVE DATA TRAVEL 256MB Ремонт USB FLASH DRIVE VID=058F, Transcend на контроллере ALCOR и FCxxxx от nat27
Редактировать | Профиль | Сообщение | Цитировать | Сообщить модератору Не работает флешка на 4гб Трансенд,При подключении мигает синим 3-4 сек и все.. Запоминающее устройство со знаком восклицания в деспечере.(USB\VID_090C&PID_1000\5J88DHC5O3IFUXE2) Что можно сделать в данном случаи?? 2 флешки уже в таком раскладе..одну пихали в двд,после чего с ней это произошло,2-ю же в магнитолу в машине..
Всего записей: 13 | Зарегистр. 29-11-2010 | Отправлено:20:17 30-11-2010
Ignat
———- Из двух зол, не выбирают ни одного!
Всего записей: 3454 | Зарегистр. 21-01-2002 | Отправлено:22:32 30-11-2010
TomMorello
— Не восстонавливались никак,флешка новая..недавно была приобретена перед поломкой
— определяет USBVIEW.EXE(если мы думаем ободном) вот:
Endpoint Descriptor: bEndpointAddress: 0x00 Transfer Type: Control wMaxPacketSize: 0x0507 (1287) wInterval: 0x0202 bSyncAddress: 0x00
Всего записей: 13 | Зарегистр. 29-11-2010 | Отправлено:17:29 01-12-2010
Ignat
———- Из двух зол, не выбирают ни одного!
Всего записей: 3454 | Зарегистр. 21-01-2002 | Отправлено:17:39 01-12-2010
TomMorello
Newbie
Редактировать | Профиль | Сообщение | Цитировать | Сообщить модератору Вот, вынял с помощью ChipGenius_3.0
Device Name: +Запоминающее устройство для USB
PnP Device ID: VID = 090C PID = 1000 Serial Number: 5J88DHC5O3IFUXE2 Revision: (Information not returned)
Chip Vendor: SMI Chip Part-Number: SM321
Product Vendor: (N/A) Product Model: (N/A)
Добавлено: А чем по реккомендуете восстановить,а то я в этом деле новичек. может по асе спишемся если вам удобно? моя 303165627
Добавлено: — как определяется проблемное USB-устройство в оснастке Диспетчер устройств; — как определяется проблемное USB-устройство в оснастке Управление дисками.
Еламан, Здравствуйте, нетипичный вопрос конечно. Возможно это механически повреждения, как вы и описали, потерли их об стену или, например, уронили, также возможно воздействие какой-либо жидкости, эти случаи не гарантийные. Можно попробовать подкрасить, чтобы не так заметно было. Судя по фото, вряд ли тут дело в некачественной покраске, пятна не характерны.
Арсений, формально механические повреждения не являются гарантийными случаями, однако такие ситуации могут рассматриваться в индивидуальном порядке, можете обратиться по гарантии в место покупки для дополнительной проверки, также можете подклеить боковую вставку, эффективность современных клеев вполне достаточная, такой ремонт не влияет на гарантию, при этом может быть достаточно оперативным.
Паша, по описанию причина может быть в неисправности кнопки или переключателя, если эффект воспроизводится при проверке в других приложениях и на другой конфигурации, обратитесь в место покупки по гарантии.
Матвей, по описанию причина может быть в сочетании поверхности коврика, разрешения сенсора и субъективных особенностей пользователя, для использования разрешений сенсора в этом диапазоне могут быть субъективно более комфортными коврики, оптимизированные для скольжения, в частности, коврики скоростной серии. Чем коврик мыли, чем протирали? может быть осталось средство в материале?
There was a firmware update today and immediately after it finished, my wireless receiver has not been working. It was initially plugged into the Micro-USB cord through the converter. However, after that didn’t work, I tried plugging the USB wireless receiver directly into the computer and it still doesn’t work; I HAVE to have the mouse plugged in for it to work at all.
Is this a common issue, and is there any way to revert back to before this firmware update?
Edit: I restarted my computer AND plugged the USB into another port on my PC (without going through the Micro-USB converter) which gave me ANOTHER firmware update that fixed it. I recommend trying that to see if it helps.
Комментарии
Thank you for reaching out to us.
We are glad to know that the connection issue you were facing with G Pro X Superlight Wireless Gaming Mouse has been fixed.
Do not hesitate to let us know if you have any questions meanwhile.
Regards, Shreyas N Logi G Support
Nevermind. Another firmware update justgot pushed out which fixed it.
I have not gotten this second update and my Superlight isn’t working wirelessly either. Maybe we could get an official response since everyone seems to be having this issue.
I’m with the same problem 🙁
I didn’t get the second update until I restarted my computer.
I haven’t got the second update
I have the same issue. I have tried reconnecting it to the USB-Receiver but that wouldnt work. Also what is the Firmware Version after the second update that fixed it for you?
I just added this as an edit to original post, but my solution was:
I restarted my computer AND plugged the USB into another port on my PC (without going through the Micro-USB converter) which gave me ANOTHER firmware update that fixed it. I recommend trying that to see if it helps.
Hi guys. Read this description. It’s helped me.
That fixed the issue, thank you Victor!
Apparently the receiver and the mouse were on different Firmware Versions after the Update for the Mouse.
Glad to know that the issue has been resolved.
Please do not hesitate to reach out to us for any further assistance. We would be more than happy to assist you anytime.
Regards, Thangam Logi G Support
I cant use the device pairing tool because it requires the receiver to be plugged in, but when the receiver is plugger in I cant use my mouse
The recent release of Logitech G HUB v. 2021.11 included a firmware update for some of our products and their LIGHTSPEED receivers. This update enables compatibility with the new Device Pairing Tool in G HUB.
To properly update your devices, we recommend in G HUB to connect your device to one USB port using your Logitech USB cable and connect your LIGHTSPEED receiver to another USB port. This ensures that both devices will be updated and remain paired.
If users only updated their device or their receiver, it caused you to lose wireless connectivity because of the mismatched firmware. We are enabling users to resolve this by simply following the instructions in the support articles below.
For more help, please contact our customer support to assist you further.