sign in required что делать

Two-factor authentication for Apple ID

Two-factor authentication is an extra layer of security for your Apple ID designed to ensure that you’re the only person who can access your account, even if someone knows your password.

sign in required что делать. Смотреть фото sign in required что делать. Смотреть картинку sign in required что делать. Картинка про sign in required что делать. Фото sign in required что делатьsign in required что делать. Смотреть фото sign in required что делать. Смотреть картинку sign in required что делать. Картинка про sign in required что делать. Фото sign in required что делать

sign in required что делать. Смотреть фото sign in required что делать. Смотреть картинку sign in required что делать. Картинка про sign in required что делать. Фото sign in required что делать

How it works

With two-factor authentication, only you can access your account on a trusted device or the web. When you want to sign in to a new device for the first time, you’ll need to provide two pieces of information—your password and the six-digit verification code that’s automatically displayed on your trusted devices or sent to your phone number. By entering the code, you’re verifying that you trust the new device. For example, if you have an iPhone and are signing into your account for the first time on a newly purchased Mac, you’ll be prompted to enter your password and the verification code that’s automatically displayed on your iPhone.

Because your password alone is no longer enough to access your account, two-factor authentication dramatically improves the security of your Apple ID and all the personal information you store with Apple.

Once signed in, you won’t be asked for a verification code on that device again unless you sign out completely, erase the device, or need to change your password for security reasons. When you sign in on the web, you can choose to trust your browser, so you won’t be asked for a verification code the next time you sign in from that computer.

Trusted devices

A trusted device is an iPhone, iPad, or iPod touch with iOS 9 or later, or Mac with OS X El Capitan or later that you’ve already signed in to using two-factor authentication. It’s a device we know is yours and that can be used to verify your identity by displaying a verification code from Apple when you sign in on a different device or browser. An Apple Watch with watchOS 6 or later can receive verification codes when you sign in with your Apple ID, but cannot act as a trusted device for password resets.

Trusted phone numbers

A trusted phone number is a number that can be used to receive verification codes by text message or automated phone call. You must verify at least one trusted phone number to enroll in two-factor authentication.

You should also consider verifying an additional phone number you can access, such as a home phone, or a number used by a family member or close friend. You can use this number if you temporarily can’t access your primary number or your own devices.

Verification codes

A verification code is a temporary code sent to your trusted device or phone number when you sign in to a new device or browser with your Apple ID. You can also get a verification code from Settings on your trusted device.

A verification code is different from the device passcode you enter to unlock your iPhone, iPad, or iPod touch.

Set up two-factor authentication for your Apple ID

You can follow these steps to turn on two-factor authentication on your device. Learn more about the availability of two-factor authentication.

Turn on two-factor authentication on your iPhone, iPad, or iPod touch

You might be asked to answer your Apple ID security questions.

Turn on two-factor authentication on your Mac

If you’re using macOS Mojave or earlier:

Some Apple IDs created in iOS 10.3 or macOS 10.12.4 and later are protected with two-factor authentication by default. In this case, you see that two-factor authentication is already turned on.

Upgrade to two-factor authentication on the web

If you have an Apple ID that’s not protected by two-factor authentication, some Apple web sites might ask you to update your account.

What to remember when you use two-factor authentication

Two-factor authentication significantly improves the security of your Apple ID. After you turn it on, signing into your account will require both your password and access to your trusted devices or trusted phone number. To keep your account as secure as possible and help ensure you never lose access, there are a few simple guidelines you should follow:

Manage your account

You can manage your trusted phone numbers, trusted devices, and other account information from your Apple ID account page.

Manage your trusted phone numbers

To use two-factor authentication, you need at least one trusted phone number on file where you can receive verification codes. Consider verifying an additional trusted phone number other than your own phone number. If your iPhone is your only trusted device and it is missing or damaged, you will be unable to receive verification codes required to access your account.

Update your trusted phone number on your Apple ID account page

If you want to add a phone number, click Add a Trusted Phone Number and enter the phone number. Choose to verify the number with a text message or automated phone call, and click Continue. To remove a trusted phone number, click sign in required что делать. Смотреть фото sign in required что делать. Смотреть картинку sign in required что делать. Картинка про sign in required что делать. Фото sign in required что делатьnext to the phone number you want to remove.

Update your trusted phone number through account recovery

View and manage your trusted devices

You can view and manage a list of your trusted devices on iOS, macOS, and in the Devices section of your Apple ID account page.

On macOS Catalina or later:

On macOS Mojave or earlier:

The device list shows the devices that you’re currently signed in to with your Apple ID. Select a device to view device info like the model and serial number. Below that you can see other useful information, including whether or not the device is trusted and can be used to receive Apple ID verification codes.

You can also remove a trusted device by selecting Remove from Account from the device list. Removing a trusted device will ensure that it can no longer display verification codes and that access to iCloud, and other Apple services on the device, is blocked until you sign in again with two-factor authentication. If you need to find or erase your device before you remove it from your trusted device list, you can use Find My iPhone.

Generate app-specific passwords

With two-factor authentication, you need an app-specific password to sign in to your account using third-party apps or services such as email, contacts, or calendar apps not provided by Apple. Follow these steps to generate an app-specific password:

After you generate your app-specific password, enter or paste it into the password field of the app as you would normally.

Источник

Двухфакторная аутентификация для идентификатора Apple ID

Благодаря двухфакторной аутентификации доступ к вашей учетной записи с доверенного устройства или на веб-сайте сможете получить только вы. При первом входе на новом устройстве вам потребуется предоставить два элемента данных: ваш пароль и шестизначный цифровой код подтверждения, который автоматически отображается на доверенных устройствах или может быть отправлен на ваш телефон. После ввода кода новое устройство включается в число доверенных устройств. Например, если у вас есть устройство iPhone, то при первом входе в учетную запись на недавно приобретенном компьютере Mac вам будет предложено ввести пароль и код подтверждения, который автоматически отобразится на экране вашего iPhone.

Поскольку для доступа к учетной записи при двухфакторной аутентификации недостаточно только знания пароля, безопасность вашего идентификатора Apple ID и хранимых на серверах Apple данных существенно возрастает.

После выполнения входа код подтверждения больше не будет запрашиваться на этом устройстве, пока не будет полностью выполнен выход, не будут стерты все данные на устройстве или пока не потребуется сменить пароль из соображений безопасности. При выполнении входа на веб-сайте можно указать, что браузер является доверенным, и в следующий раз при выполнении входа с этого компьютера код подтверждения не будет запрашиваться.

Доверенные устройства

Доверенным устройством может быть iPhone, iPad или iPod touch с iOS 9 и более поздней версии либо компьютер Mac с OS X El Capitan и более поздней версии, на котором уже выполнен вход в учетную запись с использованием двухфакторной аутентификации. Это устройство, для которого нам известна его принадлежность вам и которое можно использовать для проверки личности путем отображения кода подтверждения Apple при входе с использованием другого устройства или браузера. Apple Watch с watchOS 6 или более поздней версии могут использоваться для получения кодов подтверждения при входе в систему с помощью идентификатора Apple ID, но они не могут выступать в качестве доверенного устройства для сброса пароля.

Доверенные номера телефонов

Доверенный номер телефона — это номер, который можно использовать для получения кодов подтверждения посредством текстовых сообщений или автоматических телефонных вызовов. Необходимо подтвердить не менее одного доверенного номера телефона, чтобы иметь доступ к двухфакторной аутентификации.

Следует также рассмотреть вариант подтверждения дополнительного номера телефона, к которому вы можете получить доступ, — такого как домашний телефон или номер, используемый членом семьи или близким другом. Вы можете использовать этот номер, если у вас временно нет доступа к основному номеру или вашим устройствам.

Коды подтверждения

Код подтверждения — это временный код, отправляемый на доверенное устройство или доверенный номер телефона при первом входе на устройство или в браузер с использованием идентификатора Apple ID. Кроме того, можно получить код подтверждения в разделе «Настройки» на доверенном устройстве.

Код подтверждения отличается от пароля к устройству, вводимого для разблокировки iPhone, iPad и iPod touch.

sign in required что делать. Смотреть фото sign in required что делать. Смотреть картинку sign in required что делать. Картинка про sign in required что делать. Фото sign in required что делать

Когда это происходит?

Буквально сообщение переводится как: “Требуется проверка. Нажмите продолжить и войдите для просмотра счетов (счета). Толчком к появлению данного оповещения о необходимости верификации могут быть любые ситуации. Даже в тех случаях, когда владелец аккаунта пользуется им на протяжении нескольких лет, исключить вероятность появления подобного окошка нельзя. Итак, вот что приводит к появлению оповещения:

Замечено, что чаще всего эта проблема возникает, когда на одном в Апп Сторе карта не указана, а в каком-то из сервисов Эпл (например, в iTunes Store) указан номер кредитки. Таким образом, компания старается синхронизировать данные аккаунтов. С одной стороны, это удобно, но с другой – вызывает массу проблем, особенно и пользователей бесплатного софта.

Как исправить ошибку Tap Continue and sign in to view payment information

Поскольку причиной дисфункции обычно является способ платежа, то для решения проблемы Verification Required App Store необходимо изменить способ платежа на актуальный, или в настройках гаджета выбрать способ «None». Последний не требует введения какой-либо платёжной информации, ассоциированной с «Apple ID» и «Эпп Стор», и поможет нам быстро исправить возникшую проблему. Рекомендую следующие действенные способы:

Погасите задолженность по вашему платёжному балансу

Если на вашем счету отрицательный баланс, и вы задолжали деньги за какое-либо приложение, необходимо погасить образовавшуюся задолженность, после чего проблемное сообщение перестанет появляться.

Привяжите к вашему Apple ID действительную платёжную (кредитную) карту

Другим простым способом решить проблему Verification Required является привязка к вашему Эпл ID актуальной платёжной карты, после чего рассматриваемое сообщение также должно исчезнуть.

Откажитесь от использования платных способов

Самым действенным способом избавиться от ошибки Tap Continue and sign in to view payment information является отказ от совершения платежей в настройках вашего гаджета.

Выбор опции «None» необходим в случае, когда вы не используете кредитную карту в Эпп Стор, или используемый вами способ платежа устарел. Позже, при необходимости, вы всегда можете перейти в указанные настройки, и выставить необходимый вам способ платежа. Помните также, что если у вас имеется неоплаченный баланс, вам будет необходимо сначала погасить возникшую задолженность, а уже потом переключиться на «None».

Повторно введите ваши платёжные данные

Для некоторых зарубежных пользователей оказался эффективным способ для устранения Verification Required повторного ввода идентификационных платёжных данных.

sign in required что делать. Смотреть фото sign in required что делать. Смотреть картинку sign in required что делать. Картинка про sign in required что делать. Фото sign in required что делатьВыберите «Payment & Shipping»

Попробуйте также повторно ввести адрес вашего проживания в настройках вашего аккаунта.

Обратитесь в техническую поддержку

Если не один из способов не помог, рекомендую обратиться в техническую поддержку Эпл https://support.apple.com/contact, а также в iTunes Support, что может решить проблему Tap Continue and sign in to view payment information на Эпл.

sign in required что делать. Смотреть фото sign in required что делать. Смотреть картинку sign in required что делать. Картинка про sign in required что делать. Фото sign in required что делатьОбратитесь за помощью в техническую поддержку Эпл

How to Fix “Verification Required” When Installing Free Apps on iPhone and iPad

If you don’t want to add or verify a credit card with the Apple ID, or if the payment method expired, or you don’t want to use one at all, then you must change a setting on your Apple ID to stop the “Verification Required” message. Here’s how to do that:

sign in required что делать. Смотреть фото sign in required что делать. Смотреть картинку sign in required что делать. Картинка про sign in required что делать. Фото sign in required что делать

Tap on “View Apple ID” and sign in to the Apple ID as usual

sign in required что делать. Смотреть фото sign in required что делать. Смотреть картинку sign in required что делать. Картинка про sign in required что делать. Фото sign in required что делать

In the Account Settings section, tap on “Payment Information”

sign in required что делать. Смотреть фото sign in required что делать. Смотреть картинку sign in required что делать. Картинка про sign in required что делать. Фото sign in required что делать

Under ‘Payment Method’, choose “None” – or, alternatively, update the payment method *

sign in required что делать. Смотреть фото sign in required что делать. Смотреть картинку sign in required что делать. Картинка про sign in required что делать. Фото sign in required что делать

This should completely resolved the “Verification Required” message when performing App Store actions in iOS, whether updating apps, downloading new apps, or installing any apps, onto an iPhone or iPad.

* Whether or not you choose to update payment information associated with an Apple ID is entirely up to you. If you’re using the App Store without a credit card then you’d want to choose the “None” option, which allows updating and downloading free apps without ever needing any sort of verification of payment or even a payment method at all. Or if the payment method has expired, you can choose “None” too and bypass the ‘Verification Required’ message that way as well, and then later go back and update the payment details if need be. Keep in mind if you have an unpaid balance on the Apple ID for a purchase, subscription, etc, you must pay that balance before you can choose the “None” option or before you can stop the Verification Required billing message.

Why is there no “None” option?

As mentioned in the paragraph directly above this, if you do not see the “None” option available then you likely have an unpaid balance or subscription service associated with the Apple ID. That must be addressed before being able to choose ‘None’ as a payment option. You can also create a new Apple ID if necessary to setup a new account for another person. Remember each person should have a unique Apple ID for their devices.

Now you know how to stop “Verification Required” when installing apps in iOS, it works for free apps, updates, and paid apps too.

Separately but related, if you also don’t want to authenticate with an Apple ID password upon each instance of downloading and installing iOS apps on the iPhone or iPad, you can disable password requirements for free downloads from App Store in iOS (and for Mac users, there is a similar setting to enable free downloads without passwords for Mac App Store too).

Did this work to resolve the “Verification Required” message in the App Store for your iPhone or iPad? Are you now able to download, install, and update apps in iOS without the Verification Required payment and billing message? Do you have another trick to fix that message? Let us know your experience in the comments below!

In some cases, the iPhone might not be able to properly sync in with your Apple id due to which this issue is being triggered. Therefore, in this step, we will be using a verification code to confirm our login. For that:

Did this article help you in fixing the Verification Failed error on your iPhone? Make sure you let us know in the comment section below. Also, if you know any other methods which fix this issue, don’t be shy to share them with us.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *